24 Aralık 2009 Perşembe

Bir Annenin Annece Terbiyesi

Aşçılığıyla ün yapmış yaşlı bir kadın, akşam yemeğine
gelecek olan oğlu ve yeni gelini için yine mutfağına kapanmış, yemek yapıyordu.Aynı akşam yemeğe eski bir aile dostu da davetliydi.Beklenen
misafirler gelip sofraya oturduklarında çok şaşırtıcıbir durumlakarşılaştılar. Yaşlı kadının o gece yaptığı yemekler değme oburların bile iştahını kapatacak kadar berbattı.Tatlılar un
kokuyordu, patatesler yanmıştı, köfteler ise neredeyse hiçpişmemişti. Oğlu, yeni gelini ve ailedostu,kadıncağıza durumu fark ettirmemek için ellerinden geleni yaptılarsa da, yemek
sırasında pek iştahlı göründükleri söylenemezdi. Nihayet yemek bitti ve yeni evli çift annelerinin
ellerini öperekevlerine gittiler. Aile dostları ise biraz dahakaldıktan sonra
gitmeyi düşünüyordu. Oğlu ve gelini gittikten sonra, yaşlı kadına:"Senin harika bir aşçı olduğunu adım gibi biliyorum.Bana söyler misin, bu geceki yemekler neden o kadar kötüydü? Bence ya hastasın ya da bir sorunun var." dedi. Yaşlı kadın gülümseyerek cevap verdi: "Hayır, hiçbir şeyim yok. Kasten yaptım. Bu yemekten sonra oğlum asla ikide bir annesinin yemeklerini hatırlatıp karısının kalbini kıramayacak."

Facebookta okuduğum bir yazı. Hoşuma gitti unutmak istemedim. Aklıma takılan soru ise şu oldu? "Sen bunu yapar mıydın Belgin?" Cevabı hala düşünüyorum:)))

2 yorum:

  1. Hımmm güzelmiş...
    Cevap veriyorum; ben yapmazdım:P
    Yapardım en güzel yemeklerimi doyururdum karınlarını:)
    Oğluma da derdim;A benim evlenince adam oldum sanan oğlum,sakın ha karının kalbini öyle ottan .oktan sebeplerle kırma...Önüne ne koyarsa ye,yumurta bile kırsa eline sağlık de.Deki;Gün gelir bir bakarsın o eller senin tatlı dilin için mantı bile açıyor:)))

    YanıtlaSil
  2. ben de şimdilerde diyorum ki oğluma da kızım gibi evde iş bölümü yapmalıyım (gerçi daha kimseye birşey yaptığım yok da:)) böylece evlenince de herşeyi karısından isteyip sinir bozucu bir eş olmasın:)) diyorum işte:))

    YanıtlaSil