3 Şubat 2009 Salı

EMLAKÇILAR


Emlakçılarla olan ilk münasebetim öğrencilik yıllarına dayanıyor. Uludağ Ünv. kazandıktan sonra ilk yıl yurtta kaldım ve ertesi sene arkadaşlarımla bir ev kiralamaya karar verdik. Bursa kazan biz kepçe birinci sınıfın bittiği yaz inanılmaz çok emlakçı gezdik. Önce arkadaşlarımla Altıparmak'ta ya da Setbaşı'nda oturalım diye düşündüğümüz için o havalenin birçok emlakçısını ve dolayısıyla da evini gezdik. Bin türlü macera.. Her girdiğimiz emlakçıya aynı şeyi söylememize rahmen "3 oda 1 salon, arakat, kaloriferli ev arıyoruz" ; 2 oda 1 salon evlere mi götürülmedik, teras katlarına mı yoksa bodrum katlarına mı ya da sobalı evlere... Hele öğretmen emeklisi bir emlakçı adam beni n'rdeyse dövücekti. Bize inatla sobalı bir ev göstermek istiyor hem de odun sobalı. Adama gayet sakin anlatıyorum "amcacım ben de arkadaşlarım da daha önce hiç sobalı evde yaşamadık, biz soba yakmayı nerden bilelim hele de bursa gibi lodosu bol olan ve bu yüzden birçok canlar yanan bir memlekette bu bizim için imkansız. öğrenci halimizle odun kömürle nasıl uğraşalım? " Yok adam illaki evi göstermek istiyor ben de inat ediyorum zaman kaybı görmek istemiyoruz diye. Bana adam bağırmasın mı "sen ne şımarık bir çocuksun, senin gibi kızla kimse evlenmez vs. " ya sabır deyip oradan kaçıyoruz. Sonra heykel tarafında ikinci katta bir diğer emlakçı büyük bir kaç odalı ofis ; istediğimiz evi anlatıyoruz kimse oralı olmuyor biz 3 saf n'diye uğraşıyorsak dil döküyoruz sonra aralarından kız sandığımız fakat konuşunca aslen erkek olduğunu anladığımız biri lutfedipte "burda ev mev yok" demesin mi biz şok bir şekilde bir daha asla ikinci katta bir emlakçıya uğramamak üzere resmen ordan da kaçıyoruz. Sonra hatırladığım bir diğer emlakçı tam bize göre bir ev bulduğunu iddia etmişti. 3 oda bir salon yerden ısıtmalı bir evmiş. " iyi dedik" Altıparmakta bir ev. Eve ev sahibi bir yaşlıca amcayla gittik. Eve bir girdik 2 odalı + ısınmak için evde hiçbirşey yok. ne soba ne kombi. Yaşlıca amcaya diyoruz ki amca bu ev yerden ısıtmalıysa bunun kombisi nerede. Amca demezmi" e bu ev aşağı daire sayesinde ısınıyor onlar çok yakıyorlar siz de ısınırsınız!!!" nası yani???" peki bu ev 2 odalı amca?? " biz gene büyük bir düş kırıklığı ile bize bile bile hiç de uygun olmayan evleri gösteren emlakçılar sayesinde ayaklarımız şişmiş vaziyette o bölgede ev tutmaktan vazgeçip çekirge tarafındaki emlakçıları gezmeye başlyoruz. Girdiğimiz bir emlakçı "tam size göre evim var 3 oda 1 salon arakat kaloriferli " demez mi biz havalara uçuyoruz. apartmana gidiyoruz apartman dışardan bakılınca süper. Acaba ne çıkıcak diye merakla eve giriyoruz. Ben hayatım boyunca böyle bir ev görmedim. Ev apartmanın arka tarafına bakıyor ev 2. katta 1. katta apartman görevlisi varmış zaten. Evin bütün camları oyulmuş bir dağ mı diyeyim artık yoksa kaya mı ona bakıyor ama bu kayaya o kadar yakın ki inanın elinizi camdan çıkarınca kayaya değiyorsunuz. Ev doğal olarak gündüz vakti bile gece gibi karanlık kabus gibi.. o evden de kaçıyoruz ve şu ev bu ev derken artık o kadar yılıyoruz ki bir ara n'rdeyse 2 odalı bodrum kat bir evi tutmalı oluyoruz. Son anda bir arkadaşımızın ağlama krizine girmesiyle kendimize gelip o evden de vazgeçiyoruz ve akşamın körü bir saatte tam olarak içini bile gezmediğimiz , baktığımız yerlerden çok alakasız nilüferde bir ev tutuyoruz. Tabii gene emlakçı tarafından kandırılarak bu evi tutmuş oluyoruz. Evi o kadar bilmeden tutmuştuk ki tatil dönüşü eve yerleşmek için ailemle Bursaya gelmiştik ve ben tuttuğumuz evi 1 saat boyu bulamamıştım. Babam da artık şaşkın bir halde "kızım siz gerçekten ev tuttunuz mu yoksa sen hayal dünyasında mı yaşıyorsun " demişti. İşte benim emlakçı maceralarım bitmez; daha aklıma gelen o kadar çok şey var ki sanırım yazmakla biticek gibi değil. Ama bu sayede Bursanın heryerinde ev gezmiş oldum. Her semtteki evlerin özelliklerini biliyorum. Ayrıca o kadar çok emlakçı gezince 2. sınıftan sonra artık emlakçıyı gözünden tanır oldum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder