27 Ocak 2009 Salı

BURSA'YI KRİZ TEĞET GEÇMEDİ


Bursa ' da yaşayıp Otomotiv sektöründe çalışan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Bursa ' yı kriz teğet geçmedi deldi geçti. İnsanlar birbirlerinin yüzüne ödemelerden dolayı bakamaz; kimse kimsenin telefonunu açamaz oldu. Hergün yeni bir işten çıkarılma dalgası haberlerini alıp kedere dalıyoruz.

Bursa ' da işten çıkarılan birçok insan şu an aldıkları tazminatlarla veya işsizlik parasıyla kendini geçindirir oldu. Peki ellerinde bulunan bu tazminatlar bitince yada 6 ay sonra işsizlik ücretleri kesilince n'olacak??? İşte bunu düşünmek beni gerçekten korkutuyor. İşten çıkarılan her bir insanın en az 4 kişiye bakma zorunluluğu olduğunu düşünecek olursak tablo çok derinleşiyor.

Bir anne olarak çocuklarıma yiyecek ekmek götüremez duruma geldiğimi düşünmek bile istemiyorum. Büyük insanlar belki bazı şeyleri anlıyabilirler ama ya ufacık bebekler?? onlara süt yok, yada bu akşam yemek yok diyebilir misiniz? Bir baba yada anne öyle sanıyorum ki minik yavrularını doyurmak için herşeyi yapar; peki bu herşey bu kriz ortamında kimsenin yeni bir elemana ihtiyacı yokken n'olabilir? işte beni korkutan bir diğer konuda bu.... Dileğim bu ortamda insanların suça yönelmemeleri..

Öyle sanıyorum ki bir süre sonra insanlar ya geldikleri köylerine geri dönecekler ya da çekirdek aile olarak yaşamayı bırakıp yeniden büyük kalabalık aileler olarak yaşıyacaklar.

Bu kriz ortamı daha n'kadar sürer bilemiyorum ama Bursa ' nın toparlanması biraz zaman alıcak gibi gözüküyor.

1 yorum:

  1. Bu kriz daha öncekilerin hiçbirine benzemiyor bu sefer herşey çok daha kötü ve ne zaman nasıl düzelir meçhul. Ailelerin sıkıntıya düşmesi ne kötü, bu ülke insanı olarak rahatı bir türlü göremeyeceğiz sanırım. Umalım ki çocuklarımız görsün. saygılar.

    YanıtlaSil